Upozornění pro všechny zájemce o astronomii

V těchto dnech dochází k přibližování Jupiteru k Venuši. Obě planety budou dnes 30. června u sebe nejblíže a nejdeme je nad západním obzorem. Nejlepší doba pro pozorování je mezi desátou a jedenáctou hodinou. Nenechte si tento jedinečný a vzácný vesmírný úkaz ujít. Jasné večerní nebe a příjemné pozorování Vám přeje Josef Trojtler

Společné pozorování s komentováním bude dnes večer ve 22.00 hodin na fotbalovém hřišti v Sebranicích a zítra 1. července ve ve stejnou dobu na hřišti vedle Zemědělského družstva v Lubné. Vezměte s sebou i děti. Těším se na setkání s Vámi.


Poplatky 2015

Poplatek za psy: 200 Kč za jednoho psa, 260 Kč za každého dalšího, a to již od 3 měsíců věku. Splatnost poplatku je od 1. 3. do 31. 3. 2015. Při platbě převodem na účet číslo 163022087/0300 uveďte variabilní symbol 1341 + číslo popisné.
Poplatek za odvoz komunálního odpadu: 580 Kč za osobu, každé třetí a další dítě je od poplatku osvobozeno. Splatnost poplatku je od 1. 3. do 31. 3. 2015. Při platbě převodem na účet číslo 163022087/0300 uveďte variabilní symbol 1340 + číslo popisné.
Poplatek za sms – rozhlas: 120 Kč za jedno telefonní číslo pro období duben 2015 - březen 2016, splatnost poplatku je 1. 3. - 31. 3. 2015. Při platbě převodem na účet číslo 163022087/0300 uveďte variabilní symbol 3341 + číslo popisné. Pokud sms – rozhlas ještě nevyužíváte, stačí vyplnit v kanceláři OÚ registrační formulář.
Žádáme občany a chalupáře, aby při platbách upřednostňovali zasílání poplatků převodem na účet. Zaplatit lze také hotově v úředních hodinách na OÚ nebo složenkou.


Kompostéry

Vážení spoluobčané, naše obec  v rámci Mikroregionu Litomyšlsko-Desinka požádala o dotaci z Operačního programu Životní prostředí na pořízení kompostérů. Součástí této dotace je nákup plastových kompostérů o objemu 1100 l, které obdržíte na svou zahradu za příspěvek 300 Kč. Kompostéry mohou odebrat i chalupáři. Věříme, že pořízení kompostérů bude užitečné pro všechny. Uklidíte si bioodpad, trávu, zbytky rostlin, které se promění v malé množství hnojiva na zahrádku nebo do květináčů, či pod zeleninu. Objednávku je možné vyplnit v kanceláři obecního úřadu, včetně zaplacení poplatku.


Komunální volby 2014

Ve dnech 10. a 11. října 2014 se budou v naší obci konat volby do Zastupitelstva obce Lubná. Volební místností bude zadní salonek na Skalce, volební místnost bude otevřena v pátek 14.00 - 22.00 hodin a v sobotu 8.00 - 14.00 hodin. 
Voličem je nejen svéprávný státní občan České republiky, který má trvalý pobyt v obci a nejpozději 2. den voleb dosáhl věku 18 let, ale i státní občan jiného členského státu Evropské unie, který alespoň 1. den voleb má trvalý pobyt v obci, dále který alespoň 2. den voleb dosáhl věku 18 let a není-li omezen na osobní svobodě. 
Pro volby do zastupitelstva obce se voličské průkazy nevydávají. Občané, kteří by chtěli volit, ale ze zdravotních důvodů se nemohou dostavit do volební místnosti, mohou požádat o návštěvu volební komise s přenosnou volební schránkou - v kanceláři OÚ nebo na tel. 461 745 215.


Oznámení o době a místě konání voleb do Evropského parlamentu

Volby do Evropského parlamentu se uskuteční v pátek 23. května 2014 v době od 14:00 do 22:00 hodin a v sobotu 24. května 2014 v době od 8:00 do 14:00 hodin. Volební místnost je umístěna v kulturním zařízení Skalka.

Voličům - občanům České republiky bude umožněno hlasování po prokázání jejich totožnosti a státního občanství České republiky platným občanským průkazem nebo platným cestovním, diplomatickým nebo služebním pasem České republiky anebo cestovním průkazem.
Hlasovací lístky budou voličům dodány do domácností nejpozději 20. května 2014, ve dnech voleb volič může tyto obdržet i ve volební místnosti.


Volby do Evropského parlamentu 23. - 24. května 2014

Pokud volič nebude ve dny voleb hlasovat ve svém stálém volebním okrsku, měl by si nejpozději v termínu do čtvrtka 8. května 2014 (v tento den bude na obecním úřadě zajištěna služba od 8.00 do 16.00 hodin) podat žádost o vydání voličského průkazu. Voličské průkazy budou vydávány na základě písemné žádosti (žádost zaslána poštou musí obsahovat ověřený podpis žadatele) a nebo osobně nejpozději však do čtvrtka 8. května 2014. Po tomto termínu již nebude možné požádat o vydání voličského průkazu.


TISKOVÁ ZPRÁVA k úhradě daně z nemovitých věcí

Finanční správa ČR bude zajišťovat jako každý rok rozesílání složenek pro placení daně z nemovitých věcí. Nepřesáhne-li roční výše daně z nemovitých věcí u jednoho finančního úřadu částku 5 000 Kč, je splatná najednou, a to nejpozději do konce května 2014.
Daň z nemovitých věcí do výše 5 000 Kč je splatná najednou, a to do pondělí 2. června 2014. Všechny informace potřebné k zaplacení daně budou uvedeny na poštovních složenkách, které občané obdrží v průběhu měsíce května 2014. Složenky budou rozesílané v pořadí nezávislém na místní působnosti finančních úřadů. Proto je třeba počítat s tím, že v jednotlivých lokalitách neobdrží všichni poplatníci složenky současně; složenky budou rozesílané postupně tak, aby poslední z nich poplatníci obdrželi nejpozději do 26. května 2014...


Poplatky 2014

Poplatek za psy: 200 Kč za jednoho psa, 260 Kč za každého dalšího, a to již od 3 měsíců věku. Splatnost poplatku je od 1. 3. do 31. 3. 2014. Při platbě převodem na účet číslo 163022087/0300 uveďte variabilní symbol 1341 + číslo popisné.
Poplatek za odvoz komunálního odpadu: 580 Kč za osobu, každé třetí a další dítě je od poplatku osvobozeno. Splatnost poplatku je od 1. 3. do 31. 3. 2014. Při platbě převodem na účet číslo 163022087/0300 uveďte variabilní symbol 1340 + číslo popisné.
Poplatek za sms – rozhlas: 120 Kč za jedno telefonní číslo pro období duben 2014 - březen 2015, splatnost poplatku je 1. 3. - 31. 3. 2014. Při platbě převodem na účet číslo 163022087/0300 uveďte variabilní symbol 3341 + číslo popisné. Pokud sms – rozhlas ještě nevyužíváte, stačí vyplnit v kanceláři OÚ registrační formulář.
Žádáme občany a chalupáře, aby při platbách upřednostňovali zasílání poplatků převodem na účet. Zaplatit lze také hotově v úředních hodinách na OÚ nebo složenkou. Děkujeme.


Kroužek francouzského jazyka

Od února bude pro žáky naší školy zahájen kroužek francouzského jazyka. Při dostatečném počtu zájemců lze otevřít také kurz pro dospělé (v pátek odpoledne, čas bude po dohodě upřesněn). Můžete se hlásit na tel. čísle 461 729 048 nebo 736 481 865. Vedení školy


Setkání rodáků a oslava 130. výročí založení SDH v Lubné

Obracíme se na lubenské občany s prosbou o poskytnutí informace k připravovanému Setkání rodáků a oslavy 130. výročí založení Sboru dobrovolných hasičů, které se uskuteční 21. - 22. 6. 2014. Jedná se o sdělení kontaktů (jméno, bydliště, telefon, popř. e-mailová adresa) našich rodáků. Tyto informace můžete nahlásit v kanceláři OÚ nebo Lubenským ženám, které budou navštěvovat jednotlivé domácnosti. Předem děkuji.



Návrhy nových jízdních řádů k březnu 2014

Krajský úřad Pardubického kraje předkládá postrupně návrhy upravených jízdních řádů s platností od března 2014 k připomínkování.K této zprávě budou postupně přikládány návrhy nových jízdních řádů, tak jak budou poskytovány krajským úřadem. Svoje připomínky k návrhům můžete podávat v termínu do 22.1. 2013 v kanceláři obecního úřadu.

www.lubna.cz/dokument/653-policka-sebranice-dolni-ujezd-porici-litomysl.xls

 

www.lubna.cz/dokument/654-policka-sebranice-litomysl.xls




Čipové karty IREDO

Pardubický kraj ve spolupráci s organizátorem regionální dopravy OREDO s. r. o. spustí od 1. září 2013 nový systém odbavování cestujících v regionální autobusové a drážní dopravě, a to formou nových čipových karet IREDO. Kartu bude možné využít pro cestování jak v Pardubickém, tak v Královehradeckém kraji. Použití karty bude nezbytné pro dojíždějící děti a studenty škol, kteří budou uplatňovat slevu na jízdném prostřednictvím časových jízdenek. Pořízení čipové karty bude stát jednorázově 150,- Kč. Tento poplatek bude splatný při podání vyplněné žádosti o vydání čipové karty IREDO na kontaktních místech. Vyplněné a potvrzené žádosti mohou žadatelé podávat od 1. srpna 2013. Karta bude vyhotovena do 14 dnů od podání žádosti a bude připravena k vyzvednutí na kontaktních místech, kde byla žádost podána. Bližší informace budou průběžně zveřejňovány na webových stránkách Pardubického kraje - www.pardubickykraj.cz/cipova-karta-iredo.

Upozorňujeme, že kontaktní místa budou zprovozněna od 1.8.2013. Do této doby informace ke kartám získáte na tel. čísle  495 538 802, nebo na bezplatné  informační lince  800 10 15 20. 


Archiv článků: 1   2   3   4   5   6   7   8   9